lördag 8 september 2012

Måttligt kul Your Sister's Sister

Om den här filmen hade visats på TV 4 en söndag kväll, istället för en mer traditionsenlig Wallander- film, hade jag varit mycket nöjd. Nu är läget annorlunda jag har valt att se denna film på bio och därmed är mina förväntningar högre ställda. En romantisk komedi har utlovats och det känns på något sätt både tryggt och trivsamt.

Your Sister's Sister har en trög start, vi förstår att den manlige huvudrollsinnhavaren har förlorat sin bror. Och hans kloka tjejkomips råder honom att åka ut till hennes hus på landet för att få lite tid för sig själv. Detta är ett fenomen som man ofta hör talas om i film men jag kan inte komma på någon i min bekanskapskrets som faktiskt rest ensam till en främmande stuga för att få tid för sig själv, fast det kanske inte hör hit....

Hursomhelst så blir han inte ensam i stugan, i så fall hade ju detta knappast varit en komedi. Av en ren slump råkar även kompisens syster vara där, för att även hon har en kris. Hur stora är oddsen att det skulle inträffa?! Det här dramatiken/komiken börjar.

Omdöme: Okej underhållning för stunden
Bästa sällskapet: tjejkompisarna



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar