måndag 22 augusti 2011

Kung över fjärrkontrollen!

Jag var ensam hemma denna helg, det innebär att jag var kung över fjärrkontrollen!!! Tyvärr har vi inte kabel tv, så mina valmöjligheter var begränsade men vill man så kan man ju alltid hyra en film. Jag valde mellan fransk melankolisk film och brittisk tv serie. Den franska filmen vann. Det visade sig inte vara någon melankolisk film, i alla fall inte med franska mått, utan snarare en komedi.

Min bäste vän var en fransk feelgood film om vänskap. Om hur man skaffar sig vänner och hur man behåller dem. Kanske ett litet otippat tema eftersom fransmän har gjort sig kända för att vara dryga och snobbiga och inte alls särskilt vänliga. Jag gillade i alla fall filmen, mycket tack vare Daniel Auteuil som spelade huvudrollen. Vill man se en bra fransk film kan man tryggt välja en som han är med i.

Poster Min bäste vän (2007)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar