måndag 15 augusti 2011

Nu börjar det nya året!!!



Jag har aldrig riktigt förstått poängen med nyårsafton, det känns aldrig riktigt som det blivit min högtid.Visserligen har jag en del inte så dåliga minnen, men också minnen av kaosartade kvällar och allt för högt ställda förväntningar. Inte heller känns det som om det är något nytt som börjar på nyårsdagen. Snön ligger kvar på gatorna nu med rester av gårdagens fyrverkerier. Man går till jobbet några dagar senare som om ingenting har hänt.

Nu däremot nu börjar det nya året. Nu kommer man tillbaks efter semestern, man har hunnit fundera över vad man göra under hösten, nya projekt på jobbet eller något nytt fritidsintresse. Man smider planer. Skolorna börjar med ett nytt läsår och man flyttas upp en klass, det var alltid spännande. Den känslan man hade när man kom tillbaka till skolan finns kvar i mig än och jag kan fortfarande känna mig lite pirrig när jag ser butikerna lägga fram nya pennor och block inför skolstarten.


Jag har inte satt något datum för mitt alternativa nyårsfirande, men jag vet att det är snart, mycket snart som det nya året börjar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar