måndag 1 augusti 2011

Tittade på På spaning med Bridget Jones

Kunde inte låta bli. Har inte sett den filmen från början till slut. Tyvärr så är det väl med den filmen som med de flesta uppföljare, den håller inte måttet och man gör den mest bara för att. Jag läste Helen Fieldings första bok om Bridget Jones precis när den kommit ut och jag skrattade mig igenom hela boken, dessutom tyckte jag att igenkänningsfaktorn var hög, trots att den handlar om en 32 årig singeltjej och jag var väl snarare dryga 20...

Nu har jag svårare att känna igen mig i karaktären även om vi är betydligt mer jämgamla, jag har åldrats men Bridget har det knappt. Däremot vill jag gärna tro att jag har mognat lite mer än hon under tiden som gick. Jag drabbades av en oerhörd London nostalgi när jag ser filmen även om den till större del utspelar sig i Thailand. Kanske skulle jag packa min väska och resa till London för att leva lite som Bridget i en vecka eller så. Eller kanske stannar jag här och inväntar den tredje filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar