fredag 8 juni 2012

Fotbolls EM har börjat!

Härligt fotbolls EM har börjat, det tycker jag verkligen! Jag kan egentligen inte särskilt mycket om fotboll, men jag gillar när det är stora arrangemang, att ryckas med. Jag brukar alltid försöka följa Sveriges matcher. Fotbolls EM är något som man pratar om med kollegorna på jobbet, i hemlighet önskar jag att jag hade bättre kunskaper så att jag skulle kunna bidra till diskussionerna.

Fotbolls EM är dessutom en utmärkt anledning att gå till en pub och skrika som en dåre och det är ett av få tillfällen som man pratar med främlingar på krogen (annat än i raggningssyfte förstås). Dessutom bjuder det på skandaler och spänning, och det är kul att få lite sånt från annat än såpor och "verkliga livet". För fotboll är bara på för nöjets skull, även om det kan vara lätt att glömma det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar