onsdag 6 juni 2012

Fransk filmfestival och obegriplig film

Kanske en smula överdrivet att säga att Curling var en obegriplig film, vi förstod ju en del av handlingen. Jag och mina kollegor som jag gick och såg filmen med. Fast vi var inte överens om hur man skulle tolka filmen och hur den egentligen slutade. Tror kanske att jag måste se om den vid ett senare tillfälle. Jag tycker att det är spännande att se lite annorlunda filmer som är lite smala och inte vänder sig till den breda publiken.

Lustigt det där. Vissa filmer stannar kvar en längre tid och andra har man svårt att komma ihåg att man ens har sett. Jag vet inte om det är ett mått i sig på hur bra filmen är, men att den lämnar ett spår efter sig är väl ses som någonting positivt?

Jag har i alla fall återupptäckt videobutiken Casablanca efter en sisådär 15 års uppehåll. Där finns det en hel massa film och dessutom kategoriserad på ett sätt som gör det mycket lätt att få en god överblick. När jag gick därifrån med två filmer i väskan hoppades jag nästan på en regnig sommar så att jag med gott samvete kan börja beta av deras sortiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar